خودنویس

همچو سرمستان به بستان ، پای کوب و دست زن ....

می نویسم ..نه از خودم اما برای خودم ... ادم بایدتوی این دوره و زمونه که همونشم داره مثل برق و باد میگذره یه طوری سر پا بمونه دیگه ؟! من که می نویسم...
دوست داشتم شمام باشید باهم یه دقیقه هایی رو راحت بگیریم و به حرفای من بخندیم ...اما یادتون باشه هرچی بیشتر فکر و عقیدت و ارزو و رویات رو بنویسی عمل و حرفاتم بهش نزدیک تر میشه ... بنویسم از چیزای خوب ... حال خوب تو نوشتن خوبه ،توی بزرگ ارزو کردن و چیزای بزرگ خواستن از خدای بزرگ ، یادمون نره حال خوب توی علاقه هامونه پس ولشون نکنید ....
من که خیلی سمجم شما رو نمی دونم... !!

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خودنویس

همچو سرمستان به بستان ، پای کوب و دست زن ....





مرسی آقای بکمن !

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ق.ظ

فردریک بکمن 

(Fredrik Backman (b. 198


امروز کتاب " مردی به نام اُوِه " (A man called ove)  رو شروع کردم... هنوز  زیاد جلو نرفتم اما تا اینجای  کار که جذبه خوبی داشته ...

چیزی که  جالب  بود حضور  یه خانواده ایرانی توی این رمان بود .... ( حتی توی فیلمی که  از  روی این کتاب  ساخته شده و اتفاقا  خیلی  موفق هم بوده   نقش  زن همسایه رو   یک بازیگر  سوئدی - ایرانی به نام  بهار پارس بازی میکنه که  بعد از جنگ تحمیلی ایران و عراق با خانوادش به سوئد  مهاجرت میکنن  و  بهار توی یک اکادمی  شروع به تمرین میکنه و  با  فیلم  " مردی به نام اُوِه " هم خیلی معروف میشه )

تا اینجایی که  پیش رفتم  اینقدر  این کتاب  قشنگ  فضا سازی کرده که تخیل  چهره اُوِه  ، خونَش  ، شخصیت مرد و زن همسایه  ، محلشون و ....  برام  خیلی روان و  لذت بخشه ..

انگار  فردریک هی داره بهت میگه آره  همینه ! تخیل کن !  من این رمان رو برای همین نوشتم که تو  راحت بتونی با اُوِه و گربش اوقات خوبی رو بگذرونی ..  خیالت تخت من تا اخر این  رمان یه جوری  فضا ، همه صحنه ها ، روزها و  ادم  ها رو چیندم  که تنها لازمه بدون تلاش ذهنی بسیاری  فقط پیش بری  و لذت ببری!

 یه جمله در توصیف  عقاید اُوِه در این کتاب خیلی برام جالب بود ، اون جمله این بود :

.... هرگز نمی فهمید چه نیازی  وجود دارد  که نگران این باشید چرا چیز ها  آنگونه که هستند دیده میشوند . شما همانی هستید که هستید و همان  کاری را می کنید که می کنید ، همین  برای اُوِه کافی بود .....




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۴
ستاره اردانی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی